Există mai mult de 150 de factori stabiliți de Google, care duc la creșterea sau scăderea poziției în clasamentul acestuia și care determină scorul SEO al unui website. Algoritmul continuă sa se modifice constant și astfel, este posibil ca, de la an la an sau periodic, să observi o scădere a poziției în Google, chiar dacă respecți toate criteriile.
Iată câțiva dintre cei mai noi factori pentru SEO on-page și SEO off-page, alături de îmbunătățirea experienței utilizatorului. Învățând și aplicând acești factori, ai toate șansele de a mări rezultatele căutării.
# Conținut – până în urmă cu câțiva ani, SERP-urile au fost controlate manual. Acum însă Google dispune de algoritmi cu ar fi RankBrain, care este mereu în căutare de conținut de calitate. Din acest motiv, este esențial să ai conținut relevant și unic pe site.
# Site de încredere – în funcție de relevanța căutării și a experienței utilizatorilor, Google trebuie să marcheze site-ul ca unul de încredere. Un simbol de încredere sunt link-urile https, ce pot fi activate prin instalarea unui certificat SSL – conexiune criptată.
# Conținut mixt -totuși, după instalarea unui SSL, există cazuri când redirecționarea link-urilor nu s-a efectuat corespunzător din http spre https, motiv pentru care apare eroarea de conținut mixt.
# Număr de pagini – un website cu mai multe pagini par să aibă o indexare mai bună decât o simplă pagină de prezentare. Acest lucru s-ar putea datora și indexării conținutului variat.
# Sitemap – acesta îndrumă Google cu privire la numărul de postări, pagini și social media prezente pe site. Acesta trebuie adăugat pe site.
# Pagina de contact – Google verifică întotdeauna persoana/compania din spatele site-ului. Din acest motiv, este indispensabil să ai o pagină de contact, cu informațiile corecte.
# Postări frecvente – motorul de căutare continuă să verifice periodic frecvența cu care se postează conținut nou pe website și adaugă un plus acelor site-uri care au conținut actualizat.
# Design – mulți proprietari de site-uri ignoră modul în care acesta arată. Însă Google acordă o atenție sporită acelor site-uri care au desingul actualizat, modern, responsive. Așadar, dacă ai un website învechit, ar fi ideal un redesign.
# Uptime – este cel mai bun motiv pentru care trebui să achiziționezi un serviciu de web hosting de încredere, care să asigure funcționalitatea serviciului 99.9%.
# Recenzii – recenziile clienților contează foarte mult. De asemenea, sunt importante și acele recenzii care sunt afișate pe site-uri de profil, precum forumurile, cu link către site-ul tău.
# Navigare – navigarea pe site trebuie să fie facilă, ușor accesibilă, paginile și posturile să fie simplu de explorat.
# Domeniu web – numele de domeniu trebuie să fie scurt sau cel puțin simplu de memorat, astfel încât să nu creeze dificultăți la scrierea și accesarea lui.
# Cuvinte cheie – este esențial la crearea site-ului să ai cuvinte cheie întroduse în pagină, cuvinte relevante pe care utilizatorii le vor căuta pe Google pentru a te găsi. Acesta trebuie să fie prezent în link, în titlu, în meta-descriere. Este ideal să plasezi cuvântul cheie și în cazul unei descrieri sau a unui articol pe blog în primele 100 de cuvinte.
# Imagini – și imaginele adăugate pe site trebuie optimizate, să conțină cuvântul cheie relevant în titlu și descriere.
# Plugin-uri – pentru a ușura adăugarea de conținut on-page, se pot instala plugn-uri SEO, care te ajută la setarea dentitățiii cuvintelor cheie, tilu, meta-descriere și descriere.
# Viteză – Google iubește site-urile rapide, din acest motiv ar trebui să mărești viteza de încărcare a paginilor în cazul în care durează mai mult de câteva secunde. Viteza poate fi cauzată din cauza unor setări la nivel de platformă sau din cauza resurselor alocate pe contul de hosting.
# Conținut duplicat – sub nicio formă să nu folosești conținut duplicat sau preluat de pe alte site-uri. De exemplu, dacă ai un magazin online cu produse, nu folosi aceeași descriere pentru toate produsele, ci creează conținut unic pentru fiecare produs, cu descrierea relevantă aferentă.
# Gramatică – o scriere și o gramatică perfectă este un semnal pozitiv pentru Google, pentru că acesta va considera conținutul ca fiind unul calitativ.
# Link-uri externe – este recomandat să ai link-uri pe alte website-uri cu o bună reputație SEO. Google asociază o colaborare de încredere între acestea.
# Erori – un website care nu este curățat, scanat și updatat în mod frecvent, poate avea o serie de erori de cod. Erorile de codare pot duce la pierderea poziției în clasament, motiv pentru care este necesară intervenția unui programator.
# Categorii și etichete – conținutul postat pe site este recomandat să fie categorisit și etichetat, factori care joacă un rol important pentru SEO.
# Trafic direct – Google face o comparație între accesarea site-ului prin URL-ul direct comparativ cu accesul din alte surse recomandate, cum ar fi social media – raportul acestei comparații are impact asupra clasamentului.
# Social Media – trebuie să ai butoane de social media pe site, care să redirecționeze spre pagini special create pentru site-ul respectiv. De asemenea, Google ține cont de numărul de like-uri, share-uri sau tweets sau Google Plus.
# Timpul de interacțiune – Google analizează timpul în care o persoană este angajată cu conținutul de pe site și ia în considerare acest aspect.
# Reclame – Google nu încurajează reclamele de tip pop-up. reclamele pe website trebuie să nu influențeze negativ experiența utilizatorului de navigare.
În sfârșit, sunt doar câțiva din cei mai importanți factori de clasare. Nu trebuie să fie chiar toți indepliniți însă, cu cât mai mulți, cu atât mai bine. Totuși, este esențial să nu deviem de la scopul natural al website-ului, acela de a prezenta informația relevantă pentru utilizator, într-o manieră cât mai accesibilă.