Când vine vorba de o afacere, stabilirea unei prezențe online este esențială, în aceiași parametri cu stabilirea bugetului și a planificării manageriale. Un brand, în zilele noastre, nu poate supraviețui dacă nu este prezent în mediul online.
Așadar, înainte de a fi prezent pe rețelele de socializare, este esențial să înregistrezi un domeniu web împreună cu un cont de găzduire, pe care să creezi un website. Ulterior, rețelele de socialiare și metodele tradiționale de promovare se folosesc pentru a capta trafic pe site. Nicicând însă, o pagină de Facebook nu va putea înlocui profesionalismul unui website sau o prezență online independentă.
Majoritatea înregistrează un domeniu web cu scopul de a crea un website de prezentare sau un blog. În cazul magazinelor online însă, website-ul este indispensabil, pentru că este sursa prin intermediul căruia se pot realiza comenzi de produse. Totodată, website-ul este cel mai bun instrument pentru educarea și încurajarea clienților cu privire la produsele comercializate. Mai mult decât atât, un website poate stimula captarea clienților în magazinul fizic, acolo unde există.
Rolul Social Media – micile afaceri nu dispun întotdeauna de resurse financiare pentru materiale publicitare și marketing. Din acest motiv, împărtășirea conținutului pe rețelele de socializare este cea mai accesibilă metodă. Totuși, pagina de Facebook nu poate înlocui domeniul web, împreună cu o adresă de email profesională și o prezentare a afacerii tale.
Mai mult decât atât, rețele social media nu au fost inițial concepute pentru afaceri, ci pentru persoane fizice. Din acest motiv, dacă vrei să promovezi conținutul, și prin acest intermediu va trebui să plătești.
Nu în ultimul rând, nu ai certitudinea persoanei din spatele unei pagini de socializare, comparativ cu un website, unde ai o pagină de contact, o adresă de email și o adresă fizică. Tototdată, din păcate, pe rețelele sociale, circulă toate tipurile de anunțuri sau știri care pot fi sau nu adevărate.
Un alt dezavantaj pentru o afacere online care se folosește doar de social media este că nu își poate construi un brand independent. Prin urmare, nu va putea oferi niciodată același control și satisfacția de a deține propiul domeniu web.