WordPress este o platformă SEO friendly și nu e de mirare faptul că peste 25% din site-urile din lume rulează pe aceasta. Astfel, dacă ești proprietar de site WordPress, este bine să știi faptul că ai un avantaj competitiv pe motoarele de căutare, pentru că platforma este foarte bine configurată din punct de vedere SEO, astfel încât nu mai are nevoie de foarte multe îmbunătățiri.
Desigur, orice proprietar de afacere online își dorește o cât mai bună vizibilitate în mediul online. Acest lucru duce la creșterea traficului și ulterior la convertirea lui într-o sursă financiară. Pentru a ajunge în primele poziții în motoarele de căutare este nevoie de strategii de implementare ți de actualizări continue. Iată câteva dintre cele mai frecvent utilizare și cele mai eficiente:
Alege tema potrivită
Aspectul general al site-ului este determinat de tema aleasă. Astfel, este important să alegi o temă prietenoasă din punct de vedere SEO și cu caracteristici care duc la îmbunătățirea acestui aspect.
Instalează plugin-uri pentru SEO
Instrumentele instalate pentru îmbunătățirea SEO sunt, de asemenea, utile. Aceste plugin-uri pot fi instalate suplimentar – pot oferi chiar site-maps pentru targhetarea audienței.
Structura link-urilor permanente
Link-urile site-ului trebuie să fie clare, concise, simple, descriptive cu privire la scopul site-ului. De exemplu, se pot folosi cuvinte cheie relevante pentru pagina respectivă – acest lucru va ajuta la poziționarea în clasamentul motoarelor de căutare.
Crearea sitemap-ului
Acesta ajută motoarele de căutare să urmărească cu ușurință informațiile și organizarea paginilor într-un mod cât mai simplu. Acesta nu afectează clasamentul SEO, ci ajută la indexarea site-ului.
Structura conținutului
Conținutul trebuie structurat pe titlu, subtitluri, etichete, categorii. Aceste criterii ajută motoarele de căutare să înțeleagă conținutul. Acest lucru nu este util doar pentru SEO, ci și pentru cititorii conținutului.
Cuvinte cheie
Pentru a introduce cuvinte cheie relevante în site, este important să cunoști și să ai stabilit scopul site-ului și tipul de vizitatori doriți. Ajută, de asemenea, la descrierea simplă a subiectului și de expunere a conținutului.
Webdesign responsive
Este indispensabil ca website-ul să fie funcțional de pe orice dispozitiv, indiferent că este vorba de desktop, tabletă sau smartphone. De regulă, WordPress este o platformă responsive.
Imagini optimizate
Imaginile de pe site trebuie să ușureze încărcarea paginilor. Acestea trebuie să fie descrise în mod corespunzător, pentru ca motoarele de căutare să înțeleagă conținutul. Imaginile pot fi descrise folosindu-se cuvinte cheie relevante pentru pagină.
Conținut relevant
Conținutul unui website WordPress trebuie să fie relevant pentru subiectul descris, să aibă o lungime suficient de mare astfel încât să curpindă informații utile pentru cititori. Google, de exemplu, ia în considerare acest lucru. De asemenea, conținutul site-ului trebie actualizat periodic cu informații utile, fără erori gramaticale și bine structurat.
Prin urmare, SEO cuprinde o gamă largă de strategii și proceduri, astfel încât uneori pot fi confuze. Totuși, instrumentele WordPress pentru SEO sunt destul de intuitive chiar și pentru un utilizator începător. Din fericire însă, există specialiști SEO pentru WordPress, care poate urca poziția site-ului în motoarele de căutare printr-o optimizare eficientă.